Інформація

Роль навчального предмета «Основи здоров’я»  у формуванні компетентностей


Ключові компетентності
Компоненти
1
Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами
Уміння:
- усно й письмово висловлювати свою думку, слухати співрозмовника, тлумачити базові концепції щодо забезпечення добробуту, здоров’я та безпеки;
- обговорювати, дискутувати й презентувати своє бачення та спільне рішення
Ставлення:
- ціннісне ставлення до державної і рідної мови, у разі відмінності, як засобу комунікації та складової культури свого народу
Навчальні ресурси:
- проведення роботи в групах, опитування думок, мозковий  штурм,  аналіз ситуацій (використання історій, легенд, притч, казок, науково-популярних текстів)

2
Спілкування іноземними мовами
Уміння:
- спілкуватись іноземною мовою в життєвих ситуаціях, що стосуються здоров’я та безпеки;
-правильно застосовувати іноземні терміни;
- використовувати попередження іноземною мовою про небезпеку;
- розрізняти маркувальні знаки та позначення на пакувальних матеріалах для споживачів на харчових та промислових продуктах іноземного походження
Ставлення:
- шанобливе ставлення до інших мов як засобу комунікації;
 - усвідомлення необхідності володіння іноземними мовами
Навчальні ресурси:
- інтерактивне спілкування;
- робота з іноземними текстами як джерелами інформації;
 - опрацювання термінів з використанням інтернет-ресурсів, словників, глосаріїв;
 - участі в міжнародних проектах (наприклад, Європейська мережа шкіл сприяння здоров’ю)
3
Математична компетентність
Уміння:
-                    застосовувати знання з математики (формули, графічні й статистичні методи, розрахунки,  моделі) для розуміння соціальних явищ, вирішення побутових питань та життєвих ситуацій
Ставлення:
 - усвідомлення цінності математичних знань та способів діяльності у різних соціальних сферах та побуті
Навчальні ресурси:
- соціально-ігрові проекти, моделювання соціальних ситуацій, використання математичних методів на практичних заняттях (здійснюють експрес-оцінку та моніторинг здоров’я, розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енерговитрат організму)
4
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Уміння:
- застосовувати знання з природничих наук (біології людини, бережливого природокористування, методів дослідження природи) для забезпечення добробуту, здоров’я і безпеки;
- установлювати причиново-наслідкові зв’язки між природним та соціальним довкіллям, прогнозувати соціальні наслідки використання сучасних технологій у природному та соціальному середовищі
Ставлення:
- відповідальність за власну діяльність у природі;
- ціннісне ставлення до природозбережувальних та природовідновлюванних технологій;
- екологічно доцільна поведінка
Навчальні ресурси:
- створення еколого-соціальних проектів;
- дослідження залежності стану здоров’я від природних і технологічних чинників (аналіз складу харчових продуктів тощо);
 - моделювання ситуацій впливу природного й техногенного середовища на здоров’я та безпеку людини
5
Інформаційно-цифрова компетентність
Уміння:
- отримувати інформацію з використанням ІКТ щодо добробуту та безпеки;
- безпечно застосувати ІКТ в повсякденному житті;
- аналізувати, порівнювати та критично оцінювати достовірність і надійність джерел даних, інформації та цифровий контент
Ставлення: дотримання етики спілкування в інформаційних мережах, усвідомлення користі та загрози у використанні ІКТ та соціальних мереж
Навчальні ресурси:
- застосування  ІКТ для підготовки презентацій власних проектів;
- створення веб-сторінок і сайтів для комунікації та реалізації проектів щодо добробуту, здоров’я та безпеки; застосування комп’ютерних програм у  дослідженнях, практичних роботах, проектах
6
Уміння вчитися впродовж життя
Уміння:
 - визначати свій стиль і способи індивідуального ефективного навчання;
 - раціонально планувати час;
-здійснювати самооцінювання та самоконтроль
Ставлення:
- виявляє стійку мотивацію та інтерес до учіння;
- усвідомлена потреба у навчанні протягом життя;
 - впевненість в успіху власного навчання як  засобу забезпечення добробуту, збереження здоров’я, безпеки
Навчальні ресурси:розробка індивідуальних освітніх маршрутів, що враховують індивідуальний стиль навчання, передбачають раціональне планування часу, рефлексію й оцінювання результатів
7
Ініціативність і підприємливість
Уміння:
- втілювати ідеї в життя, долати труднощі, діяти в умовах ризиків та непередбачуваних ситуацій;
- досягати мети, вчитися на власних помилках; усвідомлювати власні слабкі та сильні сторони
Ставлення:
 - усвідомлення взаємозв’язку життєвого успіху з усіма складовими здоров’я;
- ставлення до добробуту та безпеки як до ознак підприємливості;
 - демонструє позитивний світогляд у поведінці;
- ціннісне ставлення до власного життєвого досвіду
Навчальні ресурси:
 - проживання змодельованих ситуацій;
- ігри-стратегії, спрямовані на формування здатності брати на себе відповідальність;
- діалоги та рефлексивні вправи;
- вправи на виявлення професійних схильностей
8
Соціальна (А)
та громадянська (Б) компетентності
Уміння (А):
-працювати в команді, відстоювати інтереси особистого, сімейного й суспільного добробуту;
- конструктивно комунікувати в різних середовищах, виявляти толерантність, викликати довіру та виявляти співчуття;
- висловлювати різні погляди;
- долати стрес, розчарування;
-чітко розмежовувати приватну та професійну сферу
Ставлення (А):
- виявляє позитивне ставлення до співпраці, асертивності;
- зацікавлене ставлення до соціоекономічного розвитку та міжкультурної комунікації;
- цінує розмаїття поглядів і поважає себе та інших
Навчальні ресурси:
У груповій роботі, дискусіях, моделювання та розв’язання соціальних ситуацій, тренінги
Уміння (Б)
:
 - реалізовувати громадянські права та свободи, зокрема ті, що стосуються власного добробуту, здоров’я та безпеки в щоденних ситуаціях
Ставлення (Б):
- повага до прав людини;
- громадянська відповідальність за особистий і суспільний добробут;
- демократична культура.
Навчальні ресурси: ситуаційні вправи, проблемні ситуації, проекти, спрямовані на усвідомлення  ідей демократичного громадянства як засади  досягнення добробуту, поваги до прав людини.
9
Обізнаність і самовираження у сфері культури
Уміння:
- здатність зіставляти власні погляди та їх вираження з думкою інших щодо формування добробуту, збереження і зміцнення власного здоров’я та здоров’я тих, хто поруч;
- застосовувати соціально-економічні можливості діяльності у сфері добробуту та здоров’я;
- застосовувати творчі здібності та життєві навички у різних професійних середовищах
Ставлення:
- усвідомлення універсальних цінностей, що сприяють добробуту, забезпеченню здоров’я та безпеки у соціумі;
- ціннісне ставлення до навколишнього світу й до самих себе;
- усвідомлення цінності творчого підходу до творення добробуту;
- споживча та медіакультура
Навчальні ресурси: полілоги, спрямовані на аналіз впливу сім’ї, традицій, суспільних та економічних чинників, культурної спадщини, традицій на ставлення людства до здоров’я, добробуту та безпеки;
порівняння минулих та сучасних культурних традицій.
10
Екологічна грамотність і здорове життя.
Уміння:
- встановлювати причиново-наслідкові зв’язки між станом природного довкілля і здоров’ям, добробутом і  безпекою громади;
- діяти в небезпечних ситуаціях та надавати першу необхідну допомогу;
- визначати взаємозв’язок складників здоровя; дотримуватися правил особистої гігієни, збалансованого харчування і рухової активності;
- аналізувати вплив способу життя на добробут і безпеку (особисту і громадську)
Ставлення:
- ціннісне ставлення   до навколишнього середовища як потенційного джерела здоров’я та добробуту та безпеки людини і спільноти;
- відповідальне ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших людей
Навчальні результати:
-ігри-імітації та ігри-вправи, що моделюють життєві ситуації та забезпечують холістичний підхід до формування життєвих навичок та усвідомленого ставлення до власного здоров’я, здоров’я інших та навколишнього середовища

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Оздоровчі системи