Роль навчального предмета «Основи здоров’я» у формуванні компетентностей
|
Ключові компетентності
|
Компоненти
|
1
|
Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами
|
Уміння:
- усно й письмово висловлювати свою думку, слухати співрозмовника,
тлумачити базові концепції щодо забезпечення добробуту, здоров’я та безпеки;
- обговорювати, дискутувати й презентувати своє бачення та спільне
рішення
Ставлення:
- ціннісне ставлення до державної і рідної мови, у
разі відмінності, як засобу комунікації та складової культури свого народу
Навчальні ресурси:
- проведення роботи в групах, опитування думок, мозковий штурм,
аналіз ситуацій (використання історій, легенд, притч, казок,
науково-популярних текстів)
|
2
|
Спілкування іноземними мовами
|
Уміння:
- спілкуватись іноземною мовою в життєвих ситуаціях, що стосуються
здоров’я та безпеки;
-правильно застосовувати іноземні терміни;
- використовувати попередження іноземною мовою про небезпеку;
- розрізняти маркувальні знаки та позначення на пакувальних матеріалах
для споживачів на харчових та промислових продуктах іноземного походження
Ставлення:
- шанобливе ставлення до інших мов як засобу
комунікації;
- усвідомлення необхідності
володіння іноземними мовами
Навчальні ресурси:
- інтерактивне спілкування;
- робота з іноземними текстами як джерелами інформації;
- опрацювання термінів з
використанням інтернет-ресурсів, словників, глосаріїв;
- участі в міжнародних проектах
(наприклад, Європейська мережа шкіл сприяння здоров’ю)
|
3
|
Математична компетентність
|
Уміння:
-
застосовувати
знання з математики (формули, графічні й статистичні методи, розрахунки, моделі) для розуміння соціальних явищ,
вирішення побутових питань та життєвих ситуацій
Ставлення:
- усвідомлення цінності математичних знань та способів діяльності у різних
соціальних сферах та побуті
Навчальні ресурси:
- соціально-ігрові проекти, моделювання
соціальних ситуацій, використання математичних методів на практичних заняттях
(здійснюють експрес-оцінку та моніторинг здоров’я, розрахунок калорійності
харчового раціону відповідно до енерговитрат організму)
|
4
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
|
Уміння:
- застосовувати знання з природничих наук (біології людини, бережливого
природокористування, методів дослідження природи) для забезпечення добробуту,
здоров’я і безпеки;
- установлювати причиново-наслідкові зв’язки між природним та соціальним довкіллям,
прогнозувати соціальні наслідки використання сучасних технологій у природному
та соціальному середовищі
Ставлення:
- відповідальність за власну діяльність у природі;
- ціннісне ставлення до природозбережувальних та природовідновлюванних
технологій;
- екологічно доцільна поведінка
Навчальні ресурси:
- створення еколого-соціальних проектів;
- дослідження залежності стану здоров’я від природних і технологічних чинників (аналіз складу харчових продуктів тощо);
- моделювання ситуацій впливу
природного й техногенного середовища на здоров’я та безпеку людини
|
5
|
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Уміння:
- отримувати інформацію з використанням ІКТ щодо
добробуту та безпеки;
- безпечно застосувати ІКТ в повсякденному житті;
- аналізувати, порівнювати та критично оцінювати достовірність і
надійність джерел даних, інформації та цифровий контент
Ставлення: дотримання етики спілкування в інформаційних
мережах, усвідомлення користі та загрози у використанні ІКТ та соціальних
мереж
Навчальні ресурси:
- застосування
ІКТ для підготовки презентацій власних проектів;
- створення веб-сторінок і сайтів для комунікації та реалізації проектів
щодо добробуту, здоров’я та безпеки; застосування комп’ютерних програм у дослідженнях, практичних роботах, проектах
|
6
|
Уміння вчитися впродовж життя
|
Уміння:
- визначати свій стиль і способи
індивідуального ефективного навчання;
- раціонально планувати час;
-здійснювати самооцінювання та самоконтроль
Ставлення:
- виявляє стійку мотивацію та інтерес до учіння;
- усвідомлена потреба у навчанні протягом життя;
- впевненість в успіху власного навчання як
засобу забезпечення добробуту, збереження здоров’я, безпеки
Навчальні ресурси:розробка індивідуальних освітніх маршрутів, що
враховують індивідуальний стиль навчання, передбачають раціональне планування
часу, рефлексію й оцінювання результатів
|
7
|
Ініціативність і підприємливість
|
Уміння:
- втілювати ідеї в життя, долати труднощі, діяти
в умовах ризиків та непередбачуваних ситуацій;
- досягати мети, вчитися на власних помилках; усвідомлювати власні слабкі
та сильні сторони
Ставлення:
- усвідомлення взаємозв’язку
життєвого успіху з усіма складовими здоров’я;
- ставлення до добробуту та безпеки як до ознак підприємливості;
- демонструє позитивний світогляд
у поведінці;
- ціннісне ставлення до власного життєвого досвіду
Навчальні ресурси:
- проживання змодельованих ситуацій;
- ігри-стратегії, спрямовані на формування здатності брати на себе
відповідальність;
- діалоги та рефлексивні вправи;
- вправи на виявлення професійних схильностей |
8
|
Соціальна (А)
та громадянська (Б) компетентності |
Уміння (А):
-працювати в команді, відстоювати інтереси особистого, сімейного й
суспільного добробуту;
- конструктивно комунікувати в різних середовищах, виявляти
толерантність, викликати довіру та виявляти співчуття;
- висловлювати різні погляди;
- долати стрес, розчарування;
-чітко розмежовувати приватну та професійну сферу
Ставлення (А):
- виявляє позитивне ставлення до співпраці, асертивності;
- зацікавлене ставлення до соціоекономічного розвитку та міжкультурної
комунікації;
- цінує розмаїття поглядів і поважає себе та інших
Навчальні ресурси:
У груповій роботі, дискусіях, моделювання та розв’язання соціальних
ситуацій, тренінги
Уміння (Б):
- реалізовувати громадянські права
та свободи, зокрема ті, що стосуються власного добробуту, здоров’я та безпеки
в щоденних ситуаціях
Ставлення (Б):
- повага до прав людини;
- громадянська відповідальність за особистий і суспільний добробут;
- демократична культура.
Навчальні ресурси: ситуаційні вправи, проблемні ситуації,
проекти, спрямовані на усвідомлення
ідей демократичного громадянства як засади досягнення добробуту, поваги до прав
людини.
|
9
|
Обізнаність і самовираження у сфері культури
|
Уміння:
- здатність зіставляти власні погляди та їх
вираження з думкою інших щодо формування добробуту, збереження і зміцнення
власного здоров’я та здоров’я тих, хто поруч;
- застосовувати соціально-економічні можливості діяльності у сфері
добробуту та здоров’я;
- застосовувати творчі здібності та життєві навички у різних професійних
середовищах
Ставлення:
- усвідомлення універсальних цінностей, що
сприяють добробуту, забезпеченню здоров’я та безпеки у соціумі;
- ціннісне ставлення до навколишнього світу й до самих себе;
- усвідомлення цінності творчого підходу до творення добробуту;
- споживча та медіакультура
Навчальні ресурси: полілоги, спрямовані на аналіз впливу сім’ї,
традицій, суспільних та економічних чинників, культурної спадщини, традицій
на ставлення людства до здоров’я, добробуту та безпеки;
порівняння минулих та сучасних культурних традицій.
|
10
|
Екологічна грамотність і здорове життя.
|
Уміння:
- встановлювати причиново-наслідкові зв’язки між
станом природного довкілля і здоров’ям, добробутом і безпекою громади;
- діяти в небезпечних ситуаціях та надавати першу необхідну допомогу;
- визначати взаємозв’язок складників здоров’я; дотримуватися правил особистої гігієни, збалансованого
харчування і рухової активності;
- аналізувати вплив способу життя на добробут і безпеку (особисту і
громадську)
Ставлення:
- ціннісне ставлення до навколишнього середовища як
потенційного джерела здоров’я та добробуту та безпеки людини і спільноти;
- відповідальне ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших людей
Навчальні результати:
-ігри-імітації та ігри-вправи, що моделюють
життєві ситуації та забезпечують холістичний підхід до формування життєвих
навичок та усвідомленого ставлення до власного здоров’я, здоров’я інших та
навколишнього середовища
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий